Jesteśmy płytą dynamiczną
Numer serwisowy +48793049094
Zapytanie o cenę!

Lekka płyta dynamiczna dla tunelu Brenner

Lekka płyta dynamiczna w akcji na składowisku w Padastertal
Płyta dynamiczna w Padastertal.

Nasze lekka płyta dynamiczna jest obecnie używana na największym placu budowy w historii Austrii, Brenner Base Tunnel (BBT). Projekt budowlany, który został rozpoczęty w ubiegłym roku i ma na celu przesunięcie ruchu ciężkich towarów z dróg na tory kolejowe, ma wartość około 1 miliarda euro. Pod kierunkiem PORR AG zostaną wykopane dwie główne rury tunelu dla ruchu kolejowego za pomocą tunelowych maszyn wiertniczych na długości 37 km między Pfons i Brenner. Okres budowy dla tego odcinka obliczany jest na sześć lat, przy czym budowa całego tunelu zostanie zakończona do 31.12.2025. Ogólnie rzecz biorąc, tunel Brenner będzie miał długość 64 km i zostanie zbudowany równolegle do autostrady Brenner z Innsbrucka do Franzensfeste. Całkowite koszty budowy szacuje się na 8,7 miliarda euro. Jest to najdłuższy podziemny tunel kolejowy na świecie. Kolejnym partnerem w tym mega-projekcie jest Hinteregger & Söhne Baugesellschaft mbH z Salzburga, również wieloletni klient TERRATEST, posiadający obecnie pięć lekkich płyt dynamicznych.

Pod koniec lutego dostarczyliśmy firmie PORR AG lekką płytę do pomiaru nośności metodą obciążenia dynamicznego TERRATEST 6000 BLE z technologią Bluetooth. „Płyta dynamiczna używana jest na budowie składowiska Padastertal, gdzie składowany jest urobek z tunelu” – powiedział kierownik budowy Janosch Albertin. „Pracowałem już z modelem Bluetooth na różnych budowach PORR AG i jestem podekscytowany faktem, że mogę używać naszej lekkiej płyty dynamicznej z moim iPHONEm. Natychmiast otrzymuję wszystkie cyfrowe wyniki pomiarów na moim smartfonie i mogę je natychmiast wysłać, jeśli to konieczne”- kontynuuje Albertin. Padastertal jako niezamieszkana boczna dolina Wipptal znajduje się prawie dokładnie 10 km na południe od przełęczy Brenner i będzie podniesiona o 70 metrów przez 7,7 miliona ton urobku z tuneli. Około jedna trzecia wykopanego urobku może być ponownie wykorzystana jako kruszywo do budowy. W sumie około 17 milionów metrów sześciennych wykopanego materiału zostanie wykorzystanych do budowy tunelu Brenner Base. Po zakończeniu transportu urobku tunelowego powierzchnia składowiska jest renaturowana i wykorzystywana jako pastwisko. Nawet rzeka Padasterbach zostanie „podniesiona” na długości 1400 metrów, a następnie jak zwykle przepłynie przez idylliczną dolinę. „Z przyjemnością ogłaszamy, że nasza lekka płyta dynamiczna jest wykorzystywana do dynamicznych testów obciążeniowych nośności na budowie składowiska odpadów w Padastertal” – mówi Frank G. Schulz, dyrektor generalny TERRATEST. „Teraz, za każdym razem, kiedy przejeżdżam przez Brenner, myślę, że TERRATEST był w stanie wnieść niewielki wkład w ten projekt stulecia,” kontynuuje Schulz.