Terratest facebook Terratest youtube

TÜV Logo Einzige 2016 c
24 h - Hotline
+48 793 049094

Lekka płyta dynamiczna dla największej włoskiej budowy

29. Mai 2015

Superstarda Pedemontana VenetaLekka płyta obciążana dynamiczne do badania nośności gruntu TERRATEST 5000 BLU jest używana teraz również na największym placu budownictwa drogowego we Włoszech. “Superstarda Pedemontana Veneta ” ma połączyć po jej planowanym zakończeniu w 2020 roku miasta Vicenza i Treviso i ma odciążyć wiele dróg w regionie Veneto (Wenecji Euganejskiej) oraz autostradę A4 pomiędzy Weroną i Wenecją. “Jesteśmy szczególnie dumni, że tutaj w północnych Włoszech stawia się na dynamiczną płytę TERRATEST 5000 BLU “ powiedział Frank Georg Schulz, prezes TERRATEST “, bo w końcu dotyczy to jednego z największych w Europie projektów budownictwa drogowego o wartości około 2,5 mld euro, a nasza płyta obciążająca pozwoli na optymalizację prac “, powiedział Schulz.

Superstrada nie jest klasyczną autostradą, ale jedyną we Włoszech płatną drogą szybkiego ruchu i na długości 95 km będzie miała cztery pasy ruchu z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku plus pas awaryjny. Na 90 km superstrady u podnóży Alp 50-kilometrowy odcinek przebiega w wykopach, 26,5 km na nasypach i 8 km w tunelach. Ponadto zostanie zbudowane 6 km przejść, tuneli i przejazdów podziemnych. “Będziemy wykonywać wiele testów i pomiarów nośności płytą dynamiczną w celu przyspieszenia postępu budowy i poprawy jakości prac zagęszczania gruntu,” powiedział Francesco Trulli z laboratorium badawczego Geolab Trevigiana.

I chociaż we Włoszech nie istnieje żadna oficjalna norma dotycząca dynamicznego badania nośności gruntu, coraz więcej firm budowlanych, jak również drogowe i geotechniczne laboratoria badawcze stosują płyty TERRATEST do kontroli jakości prac zagęszczeniowych podłoża. “Przy ogromnych przemieszczaniach ziemi podczas budowy Pedemontana Veneta, zalety dynamicznej lekkiej płyty obciążającej są oczywiste: prosta obsługa w połączeniu z precyzyjnymi pomiarami i szybką procedurą testową,” dodaje Frank Georg Schulz.

Pedemontana zaczyna się od autostrady A4 na zachód od stolicy prowincji Vicenza, a następnie od północy okrąża łukiem okolicę Vicenza. Na północ od miasta przecina autostradę A31 i prowadząc na wschód, mijając Bassano del Grappa, Montebelluna wiedzie do Treviso. Tu łączy się z autostradą A27. Trasa z Werony w kierunku Tarvisio skrócona będzie dzięki „Superstrada Pedemontana Veneta“ o około 50 km, a przyniesie ogromne odciążenie ruchu drogowego w tym regionie.